Most ev. č. 221 27-2 se nachází v intravilánu obce Ostrov v okrese Karlovy Vary na komunikaci III/221 27 přes potok Bystřice. Mostní objekt je dvoupolový klenbový kamenný most. Nosnou konstrukci tvoří kamenná segmentová klenba. Požadavkem investora je modernizace mostu spočívající v odstranění kompletního torkretového pláště mostu, masivních zídek a přesypávky až na rub klenby. Bude provedena sanace klenby, nová hydroizolace, římsy a vozovkové souvrství. Kamenné zdivo celého mostu bude proinjektováno cementovou maltou. Spodní stavba mostu je z hrubě opracovaných kamenů opatřených torkretovou omítkou, která je v úrovni hladiny podplavená a jednotlivé spáry zdiva jsou částečně vyplavené. Nosná konstrukce je tvořena přesypanou kamennou klenbou. Spodní líc klenby je rovněž opatřen torkretovou omítkou, která je místy poškozená, popraskaná a s lokálně obnaženou výztuží.
Odvodnění mostu je skrz parapetní zeď pomocí chrličů, které jsou zaneseny nečistotami. Koryto vodoteče v mostním otvoru je kamenité / balvanité nezpevněné. Dle dostupných vyjádření správců inženýrských sítí se na mostě i v jeho okolí vyskytuje poměrně velké množství sítí. Bude provedena přeložka vodovodu.
Aktuální informace: Zhotovitel provedl na rubu kleneb vyrovnávky vápennou maltou, železobetonové skořepiny kleneb a provedení izolace vč. její ochrany. Dále byly provedeny ochranné obsypy kleneb ze štěrkopísku 8/32. Provedení konstrukce vozovky, ŠDa 0/63 a ŠDa 0/32 vč. asfaltového souvrství. Na povodní straně mostu bylo rozhodnuto o zbourání kamenného křídla mostu (zeď) a výstavby nového křídla- tížná zeď z prostého betonu s kamenným lícem. Byla vystavěna parapetní zeď na povodní straně vč. navrácení původních kamenných desek, které byly zrestaurovány. Zhotovitel provedl a stále pracuje na zrestaurování jednotlivých kamenných prvků mostu dle požadavků orgánů památkové péče. Po odstranění torkretu z plochy mostu byl samotný most a jeho příslušenství v horším stavu, než-li se původně očekávalo dle projektové dokumentace. Bylo rozhodnuto o celkovém odstranění parapetních zdí a vyzdění parapetu novým kamenem, přezdění poprsní zdi na povodní straně mostu, zbourání a výstavbě celého křídla mostu na povodní straně, provedení železobetonové skořepiny na rubu kleneb mostu a provedení omítky- líc klenby až po římsový kámen. Tyto skutečnosti, které objednatel jednající s náležitou péčí nemohl předvídat vyvolalo prodloužení termínu Díla, původní termín dokončení byl do 30.11.2024. Po domluvě se stavebním úřadem (SÚ) bylo dne 17.12.2024 zahájeno řízení předčasného užívání stavby. Za účasti SÚ a POLICIE ČR bylo rozhodnuto o spuštění provozu na mostě od 18.12.2024 za částečné uzavírky mostu. Provoz na mostě bude sveden do jednoho jízdního pruhu a bude kyvadlově řízen dopravními značkami (P7 a P8). Nedokončené stavební práce na mostě budou dokončeny na jaře 2025 za částečné uzavírky mostu nejdéle do 31.05.2025.
Financování stavby prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Cena realizace (cca) je 17 800 000 Kč vč. DPH.
Zhotovitel stavby byl vybrán podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů.: STRABAG Silnice a.s., Kačírkova 982/4, 158 00 Praha 5.
Sokolov, Chebská 282, PSČ: 356 01
IČO: 70947023
DIČ: CZ70947023
sekretariát: +420 352 356 101
podatelna: +420 352 356 104, podatelna@ksusk.cz
ID datové schránky: 2kdkk64
Aš | Cheb | Mariánské Lázně