Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Přehled projektů > Probíhající akce > II/213 Modernizace mostu ev. č. 213-001a Křižovatka

II/213 Modernizace mostu ev. č. 213-001a Křižovatka



Datum konání:
1.6.2022
Datum ukončení:
31.10.2022
most Křižovatka

Stávající stavba je situována v extravilánu obce Křižovatka. Jedná se o modernizaci stávajícího mostu na komunikaci II. třídy č. 213-001a. Účelem stavby je zajištění bezpečného převedení dopravy přes Lužní potok na silnici II/213. Modernizací mostu se v tomto případě myslí kompletní výměna mostu. Jedná se o prefabrikovanou přesypanou konstrukci o 1. poli. Délka mostu je 16,04 m. Po dobu stavby bude zřízena provizorní lávka, která bude na obou stranách napojena na silnici II/213 v délce 12,00 m.
Zemní práce - ornice bude v tloušťce 20cm shrnuta před zahájením výkopů s následným zpětným použitím, výkopové práce budou provedeny s pažením podél potoka. Ostatní části výkopů budou šikmé, nepažené. Pro zásypy se použije „zemina vhodná do násypu“ podle tab. 1. ČSN 73 6133. Hutnění po vrstvách 300 mm proběhne v souladu s požadavky ČSN 736244, TKP 4 a souvisejících předpisů. Zemníky a deponie - nejsou navrženy. Založení a spodní stavba - betonové pasy jsou uloženy na podkladní beton. Z důvodu složité geologie je navrženo založení hlubinné na vrtaných pilotách z betonu C25/30 XA2. Čela kleneb jsou zakončena monolitickými zdmi, které jsou spojeny s krajními klenbovými prefabrikáty pomocí „rohových“ petlicových styků. Tento detail upřesní zhotovitel ve VTD na základě standardního řešení výrobce dle zvolené prefy. Za čelními prefa zdmi navazují úhlové prefa zídky. Přechodové oblasti budou odvodněny příčnou drenáží vyústěnou zboku skrz čelní zdi. Pozor, dle geologického průzkumu není možné použít stávající zeminy v okolí mostu. O případné možnosti použití zeminy nad stávajícím mostem rozhodne technický dozor stavby ve spolupráci s geologem stavby. Hutnění vrstev bude provedeno po vrstvách max. tloušťky 300mm na ID=0,95 a EdefII=min. 80MPa. Nosná prefabrikovaná oblouková konstrukce je osazena na prefabrikované pasy z betonu C30/37 XA2. Čelní, poprsní a parapetní zdi jsou navrženy proměnné výšky (dle průběhu nivelety). Ložiska nejsou navržena. Nosná konstrukce je kloubově uložena na spodní stavbu. Podrobně bude řešeno ve VTD prefabrikátů. Most je přesypaný, vozovka je na celém mostě navržena ve stejné skladbě dle výkresové části. Izolace je navržena celoplošná pásová hydroizolace jako ochrana nosné konstrukce. Vyrovnávací a spádová vrstva je provedena již v aktivní zóně. Římsy monolitické z betonu C30/37 XF4. Římsy budou kotveny pomocí kotevních přípravků z betonářské výztuže, které jsou součástí prefabrikátů nosné konstrukce, čel a navazujících úhlových zídek. Na římsách je navrženo lankové zábradlí s kompozitními sloupky pro zajištění bezpečného pohybu údržby. Silniční záchytný systém - je navrženo ocelové svodidlo s úrovní zadržení N1. Rub spodní stavby je odvodněn příčnou drenáží s vyústění do boku. Most byl staticky i hydrotechnicky posouzen, vyhovuje. Na mostě bude obnoveno pouze evidenční číslo mostu.
Po dobu výstavby bude potok provizorně veden mezi štětovnicemi. Po dobu výstavby bude most pro veškerou automobilovou a BUS dopravu uzavřen. Vozidla budou vedena po objízdné trase. Objízdná trasa byla projednána s BUS dopravci i dopravním inspektorátem. Pěší (mezi obcí Křižovatka a hřbitovem)  budou vedeni po provizorní lávce. Lávka bude na obou stranách napojena provizorní cestou k silnici II/213.

Informace